Hur uppfattas ditt varumärke idag? Hur vill du att det ska uppfattas? Hur arbetar dina konkurrenter? Om du inte riktigt vet svaren är en varumärkesanalys en bra grund för att ta fram en långsiktig strategi – Det hjälper dig att ta rätt beslut under varumärkesresan.

Utifrån varumärkesanalysen är ert varumärke redo att ta nästa steg – att göra idéer och förslag mer verkliga. Utifrån ihopsamlade data sätter vi en övergripande identitet och börjar sedan jobba på bland annat kärnvärden, vision, mission och er position.
- Visionen beskriver ert varumärkes långsiktiga övergripande mål, den kan teoretiskt sett vara orealistisk att uppnå till fullo, men den ska vara något att hela tiden sträva efter.
- Missionen är det tillvägagångssätt ni arbetar på för att uppnå er vision. Vilka sociala medier-kanaler ska ni fokusera på? När är det dags att sätta i gång Google Ads-kampanjer?
- Positionen berättar var varumärket befinner sig idag och var ni vill vara jämfört med konkurrenter.